Vanliga frågor om Fjärrdrift

GÖR NI BESÖK PÅ PLATS?

Självklart. Visar det sig att det av tekniska skäl krävs att vi utför arbetet på plats så gör vi det. Normalt sett behövs det inte, vår statistik visar att vi löser nästan samtliga ärenden via fjärruppkoppling tillsammans med support via telefon. Det är just detta faktum som gör vår tjänst så effektiv. Vi spar tid, du spar pengar och får felet avhjälp på snabbast möjliga sätt.

INGÅR FELAVHJÄLPNING I TJÄNSTEN?

Ja, om du tecknat avtal enligt nivån Managed Services.,
Nej, om du valt Proactive Services, här får du betala arbetet med felavhjälpning per timme. Vi ber dig även om förståelse för att vi prioriterar de kunder som har felavhjälpning inkluderat i sina avtal.

NÄR UTFÖRS DET FÖREBYGGANDE ARBETET?

Vi patchar dina system efter ett schema vi kommer överens om tillsammans, typiskt är efter 20.00,  1:a onsdagen varje månad. Alternativt över helgen. Kontroll av Backup samt  Anti-Virus utförs varje natt.

HUR FUNGERAR TJÄNSTEN?

Fjärranslutningen hanteras primärt med hjälp av N-ables programvaravara för fjärrsupport som används av ett stort antal företag i vår bransch runt om i världen. Kommunikationen använder TCP port 22 och anslutningen skyddas av en 1024 bitars DSA kryptering. All kommunikation initieras inifrån kundens nätverk. Resultatet är en säker anslutning som inte kräver några brandväggsöppningar eller administrativa åtgärder från kundens sida.

GARANTIN HAR GÅTT UT, KAN JAG ÄNDÅ TECKNA AVTAL?

Absolut. Tänk bara på att du behöver ett supportavtal eller förlängd garanti från leverantören för att få tillgång till reservdelar. Vi står för felsökning och diagnos men reservdelen måste skickas från respektive leverantör.

VAD GÄLLER FÖR VIRTUELLA SERVRAR?

Vi gör ingen skillnad mellan fysisk eller virtuell server. Du kan teckna avtal enbart på den fysiska och ta hand om de virtuella själv eller så sköter vi samtliga.

KOMMER JAG KUNNA PRATA MED EN TEKNIKER ?

Ja, båda servicenivåerna inkluderar kontakt med Helpdesk. Vi har öppet vardagar mellan 08.00 – 17.00 för kunder med standardavtal. Möjlighet att teckna avtal 7x24x365 finns.

HUR LÅNG TID TAR DET ATT KOMMA I GÅNG?

Normalt sett är vi i gång efter en arbetsdag. Storlek på miljö och eventuella behov av initiala uppdateringar avgör. Du får en detaljerad plan efter att vi gjort en Site Inspection hos er.

Har du några fler frågor?